Mitt kosthold

Selv om det ikke er stort med treninger for tiden, så opprettholder jeg likevel et kosthold som gjør kroppen min glad. Litt flere utskeielser enn hva jeg er vant til har det nok blitt den siste måneden, men det har vært på sin plass (selv om den smågodt posen fra Sverige ikke trengte å veie 2356 tonn 😀 )

Det var ei søt tøtte som lurte på om jeg kunne fortelle hvordan jeg spiser og det kan jeg selvsagt gjøre!

Jeg har alltid vært et matmonster og en søtmons og finner stor glede i en fylt tallerken med godsaker. Jeg inkluderer alle næringsemnene i kosten min og spiser i hovedsak etter et spisemønster kalt Biorytme. Altså dette er min rutine, men den brytes lett og uten problemer hvis lysten skulle oppstå. Jeg bare trives svært godt på å spise lett og mindre tidlig på dagen, og bruker heller kvelden/etter trening til å fylle på med masse god mat. Det var derfor svært interessant å høre om endringene Børge Fagerli har gjort i henhold til Biorytme V 0.2. Lytt til kroppen er virkelig et godt råd! 😉

I mitt kosthold er det noen ting som er nødt til å prioriteres og som jeg må ta hensyn til. Jeg har en del intolleranser som gjør at jeg kutter div ting fra mitt kosthold. Men alt erstattes som regel, da det finnes alternativer (og gjerne bedre!) til alt jo!

Men uansett, her kommer en dag i bilder. Som du vil se er det hovedfokus på et proteinrikt kosthold. På treningsdager er det riiimelig mye karbohydrater å kose seg med i tillegg, mens dette reduseres noe på treningsfri.

 

frokost

 

Frokost

Min store frokostfavoritt i nå snart 3 år. Kokosmelk+proteinpulver+vann og søtning. ELSKER DET, og ingen problemer med å variere den i smak. Også svært enkel hvis jeg er på reise. En pakke kokosmelk og proteinpulver har jeg som regel alltid i kofferten 😉

 

tacosalat

 

Lunsj

Lunsjen i det siste er stortsett tacaosalt. Går det ant å gå lei? Jeg bruker som regel kylling og dette sukkerfrie tacokrydderet fra iherb.

kebab

 

Middag

Neeeida, det er ikke taco igjen, men kebab denne gangen 😀 Jeg lager etter denne oppskriften her (men er jeg ekstra lat så bruker jeg bare rømme og tacosaus som dressinger).

 

pannekake 1

 

Kvelds

Sover alltid godt med en haug pannekaker i magan! Her varierer jeg oppskriftene i det uendelige i henhold til både smak og hvor stort måltid jeg trenger. Dette er noen av favorittene

Havrepannekaker

Vaniljepannekaker

Håper dette kunne være noe til inspirasjon hvis du er matlei. Jeg ble i allefall svært så sulten av et rent matinnlegg ;-D

6 responses on “Mitt kosthold

  1. IM sier:

    Åå, nam 😀

  2. Vibeke sier:

    Hei! Kunne du tenkt deg å skrive mengde proteinpulver og kokosmelk på frokosten? Og evt fremgangsmåte? 🙂

    • Kesia Luise sier:

      30-40 g proteinpulver, 50-80 g koksmelk (hel fett og gjerne den kremete versjonen 🙂 Jeg blander sammen disse to (og evt ønsket søtning hvis du vil) og tilsetter en liten skvett vann slik at konsistensen blir som en deeeilig sjokolademousse 😀 Også topper jeg med bær eller frukt 🙂

  3. May Linn sier:

    Heisann:) Dette så utrolig godt ut! De pannekakene skulle jeg gjerne hatt NÅ 🙂

  4. denne skal jeg definitft lagre under bokmerker og ta litt inspirasjon 🙂 synes dette med kosthold er vanskelig til tider

Legg igjen en kommentar til Ida Andreassen Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *