Dårlig samvitighet og front splittbøy

Når jeg har tatt turen over gata til treningsstudio de siste månedene så må jeg ærlig innrømme at jeg har vært litt små skuffa av meg selv. Den settningen høres egentlig helt skrudd ut. Men dere vet jo at jeg fikk sånn halveis treningsforbud i vår. Og jeg trengte det. Jeg trengte noen som gav meg pekefingeren og låste meg litt mer til sofaen. Jeg holdt virkelig på å kjøre kroppen min helt i grøfta. Ikke fordi jeg trener så mye (hadde kun tre treningsøkter i uken før jeg fikk stopp), det er viktig å forstå. Men bare fordi det var en av mange faktorer som en syk kropp tolket som stress og ikke klarte å restituere seg fra. Og er man innmari sta og målrettet, så trener man uansett;) Målet ble altså at trening var ok de gangene overskuddet tillot det. De første månedene måtte jeg bare nekte meg selv å vurdere det å gå på trening en gang. Og at det var tungt? JA. Når trening er en så inngrod vane som det er å pusse tennene før en legger seg så tar det tid og krefter å omstille seg. I tillegg hadde jeg klart å jobbe meg opp til ganske så gode tall på treningen og var klar for å komme i ganske god form til sommeren. Vel de tankene var det bare å glemme :p Men hva er viktigst av helse og six pack.. ?

dobbelmeg

Så ja, jeg har altså hatt dårlig samvitighet. For de aller fleste gangene jeg trener, så skulle jeg nok heller holdt meg hjemme. Jeg føler jeg sniker meg avgårde og småskjemmes når jeg kommer hjem igjen. Men her en dag tok jeg å analyserte tiden bak meg litt, og da endte den dårlig samvitigheten i stolthet istede! Jeg har søren meg vært flink! 4 måneder er gått. To av de totalt treningsfri, og resterende med ca 1 økt i uken/annen hver uke. Jeg har gått ned noen kg riktig nok i starten, noe muskelmasse og en HAUG med styrke er forsvunnet. Men jeg har klart å stabilisert meg, og godtar kroppens endringer uten ukentlige treninger. Det er en god følelse. Frisk først, så forme kroppen 😉 Ja, jeg har bommet på en del valg, men jeg har også tatt mange gode. Note to myself: Ikke glem de.

Når jeg først er på trening så prøver jeg å tenke smart i henhold til oppsette av økten. Jeg trener nokså lett, fokus på å ikke få opp pulsen for mye, og holder meg gjerne til øvelser hvor jeg ikke trenger å ha et forhold til vekten. Det er nemlig for hardt for egoet 😉 Så det er med andre ord mye alternative øvelser. Her om dagen testet jeg ut denne varianten av bulgarsk splittbøy. Effektivt da jeg får bryna den brystryggen min! Å holde stangen foran kroppen krever også mye av magen (jeg har magen litt for lite på under videoen). Jeg er ikke noe fan av å kjøre bulgarsk splittbøy med stangen bak på nakken, da det kan være skummelt hvis det blir for tungt for deg. Med stangen foran er det bare å la den trille ned på gulvet hvis du ikke kommer deg opp.

Prøvd den før? 🙂

Trykk gjerne på videoen under her og følg meg på instagram for mye hyppigere updates i min trenings og kostholds hverdag.

Laster inn

noensinne testa denne varianten av bulgarsk splittbøy? Les mer på bloggen om hvorfor jeg gjør den;)

Vis på Instagram

4 responses on “Dårlig samvitighet og front splittbøy

  1. Helene sier:

    Der fikk du meg til å smile og innse at det halvveise treningsforbudet jeg fikk for noen dager siden ikke var så dumt likevel. At ja, det er lurt å droppe å vurdere trening engang når kroppen skriker bare jeg reiser meg fra sofaen 🙂 Ser ikke ut som måneder uten trening har skada deg så mye! Har du sneket inn noen hjemmeøvelser med kroppsvekt og gått turer, eller holdt deg helt unna trening?

    • Kesia Luise sier:

      Ja hvordan har det gått med treningen din? Fått en smell høres det ut som? :s Det er virkelig ikke enkelt dette her for oss:p Jeg holdt meg helt i ro i starten for da var jeg helt ødelagt. Når jeg så smått har klart å komme meg gjennom hverdagen igjen, så kan jeg gjøre noen små turer, eller noen små treningsøkter. De er sjeldene og veldig forsiktig. Noen ganger kan jeg bli litt ivrig så enkelt er det ikke ;p Men øvelse gjør mester 🙂

  2. Helene sier:

    Du er flink som har klart å holde så bra igjen! Er ikke bare bare når man er en sucker for trening 😀 Har løpt kraftig på veggen igjen, uten å legge merke til det før fysio får meg til å innse at når jeg såvidt klarer sitte oppreist på venterommet, og halsen og hodet og alt er på tur, er det å dra på enda en treningsøkt ingen god idé. Ler av meg selv, at jeg nok en gang har havna der :p Men tross det, så har jeg blitt mye flinkere på mange områder rundt aktivitet. Så er ingen hardøkter som før, og pausene mellom setta har blitt lange. Ingen supersett, og mange nok dager mellom hver trening 🙂 Så vi lærer vel, sånn etterhvert, begge to 🙂

    • Kesia Luise sier:

      Som innlegget forteller så synes jeg ikke selv at jeg har vært særlig flink :p Så dt gjorde godt å sette seg ned og faktsik reflektere litt over de tidligere valg, og innse at det har vært en del gode valg også! Sender deg en boks med energi så håper jeg at du kommer deg fortere ut av denne dalen! Og ja, vi lærer av våre feil ;p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *